Hjärnans Smörgåsbord - en buffé av spridda tankar

Tingelingelinge tåget går

Kategori: Saker som händer

Nu sitter jag här på tåget upp mot Stockholm. 23.49 är klockan och förseningen ligger just nu på en dryg timme, beräknad ankomsttid 01.50. En sympatisk sak med att åka så här sent på dagen är ju ändå att det helt klart inte är något jag kommer försent till. Inget viktigt möte om nationens framtid 23.45, tack och lov.
Gott om tid att ta snygga bilder dessutom! 
 
 
Att åka tåg på en tisdag innebär också att det finns en massa lediga säten, vilket i sin tur innebär att jag får en större sovplats än vanligt på tågen. Hurra! 
 
Utöver att sova och ta sjukt snygga bilder har jag passat på att titta på utbildningar jag skulle kunna tänka mig att gå till hösten. För tillfället tycker jag att kurserna i Ledarskap och Organisation på Malmö Högskola låter väldigt lockande! Jag skulle också gärna läsa Kulturadministration i Lund, men den kursen är på paus pga utvecklingarbete. 
Jag har ju för övrigt fortfarande inte bestämt vilken del av landet jag ska bo i till hösten, så det är ju svårt att på riktigt planera något. Men utan att måla upp en bild av hur tillvaron faktiskt skulle kunna vara på den ena eller andra platsen är det också svårt att veta vad jag väljer mellan.
Tankarna får flyga på så får jag se var de landar. 

Tingelingelinge tåget går ut i vida Världen. Jajemen.
Kommentera inlägget här: