Hjärnans Smörgåsbord - en buffé av spridda tankar

Rapport från ett hem som börjar skvallra om att det är advent

Kategori: Saker som händer

 
I varsitt hörn i tid och rum sitter jag och supersambon Hanna och pluggar som flitiga julkorvar, men resten av hörnen har vi fyllt med så mycket behagfulla adventssignalement som vi förmår.
 
Vad gäller plugget så känner jag att jag håller på att bli en aning personlighetsförändad. Jag tentapluggar inför torsdag, och tycker till min egen förvåning att det är oerhört intressant att läsa om marknadsanalysmodeller och strukturella barriärer vid etablering i en befintlig branch. Boken "Entreprenörskap och Företagsetablering" var det tråkigaste jag sett när jag slog upp den första gången. Nu är den nästan exalterande.
Det känns... mäktigt. 
 
Men tillbaka till adventsmyset! Här har ni det i bilder:
 
Första advents-frukost i den sena ottan med super-Hanna.
 
Världens vackraste adventsljusstake i äkta autentisk studentstil.
 
En amaryliss (!!!) Hanna fick av en najs barockmusiker. Den fick en kruka skapad av en plastburk och lite övrig kärlek.
 
Vår nya vän Bodil som vi hittade i dumpstern.
 
Min alldeles egna tomteluva och jag.
 
Glad första advent!