Hjärnans Smörgåsbord - en buffé av spridda tankar

Nu är det dags igen (igen)

Kategori: Bara en tanke...

Det är så svårt att få upp en rutin på det här med att blogga. Men nu är jag tillbaka igen!

Nu under sommaren har jag planerat att läsa en enorm massa böcker om viktiga saker, för att bli en mer medveten människa. Först ut är Äta Djur av Jonathan Safran Foer och Matens Pris - Boken som matindustrin inte vill att du ska läsa av Malin Olofsson och Daniel Öhman.
Båda böckerna granskar matproduktion ur miljömässiga och etiska perspektiv. Äta Djur handlar om hur den animaliska produktionen ser ut i USA medan Matens pris tittar på hur den mat som importeras till Sverige produceras. 
 
 
Jag återkommer med att berätta om dem!
 
En effekt som kommit bland annat av att jag börjat läsa de här böckerna är att jag blivit allt mindre sugen på att själv konsumera animaliska produkter. Att få veta hur produktionen av kött går till får mig ju inte direkt att vilja gå tillbaka till att äta kött, men förutom vegetarianismen har jag också blivit väldigt intresserad av att experimentera med veganska alternativ till vanliga animaliska produkter utöver kött. Som till exemepl mjölk och ägg.
Så det kommer jag med största säkerhet också dela med mig av framöver! 
 
Vi hörs!