Hjärnans Smörgåsbord - en buffé av spridda tankar

"Alla har makt att påverka", eller hur är det man säger?

Kategori: Bara en tanke..., Saker som händer

En tanke så här på kvällskvisten.
Idag slogs jag av hur mycket man kan komma att påverka någon annans tillvaro eller liv utan att vara medveten om det. Ett exempel på det dök under just denna dagen onsdag upp under ett samtal med en av ettorna som börjat musiklinjen. Hon berättade att hennes pappa varit tveksam till att låta henne gå en estetlinje, antagligen av "plugga vidare-skäl". Det som sedan övertygat pappan om att det borde fungera bra och var okej, var tydligen att de båda varit på Öppet Hus i våras och träffat mig! Som hon beskrev det var jag så trevlig och tillmötesgående och uttryckte så starkt att jag trivdes så bra på skolan trots att jag inte hade en aning om vad jag ville bli efteråt, att pappan beslöt sig för att det nog inte var så dumt ändå.
Tänk va. Det är ju nästan lite läskigt. Om det verkligen var det som avgjorde, så har jag ju på riktigt påverkat åtminstone de tre närmaste åren av hennes liv en hel del.
 
Fascinerande.