Hjärnans Smörgåsbord - en buffé av spridda tankar

Bilder och trams från den gångna tiden

Kategori: Saker som händer

Ju mer som händer i tillvaron, desto mer finns det at skriva om men desto mindre tid finns det också för att skriva. Hela hösten har varit händelserik och blogg-inaktiv... Så som kompensation kommer här lite olika händelser som är roliga och som det för ovanlighetens skull finns bilder ifrån!

Första helgen i oktober var jag och David iväg och träffade Hanna i Arvika! Det var väldans roligt att få träffa henne ordentligt, och jag blev dessutom riktigt övertygad om att jag själv vill gå där nästa år. 

 

Väldigt strax därefter (närmare bestämt på en fin nattlig bussresa hem) blev de båda fjantarna på bilden ovan ett ännu fjantigare par! Och det måste nog få positionen som den största händelsen den här hösten... Vad mer behöver sägas? Kärlek, bah kärlek. 
 
 
I november blev viljan att köpa ett eget valthorn, ett bra ett, allt större. Den 30:e november blev det också så, när jag köpte mig ett begagnat Alexander 1103 som tidigare ägts av första-hornisten på Operan! O så dyrt och o så skuldsatt jag blev, men o vad det är fantastiskt och det är så värt det! Numera går det under namnet Humlan och vi trivs väldigt bra tillsammans.
 
 
I december hade skolan sina julkonserter, men de finns inga bilder ifrån. Men det var roligt. en sak jag kände speciellt tydligt var hur roligt det var att även sista året spela TV:s Julafton med blåsorkestern och nu få spela förstatrumpet! Det var ett mål jag satte upp i ettan nämligen. 
Här ser ni en fin bild från min brors 21-årsfest. Arma gamle gubbe. 
 
Fortsättning följer... tror jag.