Hjärnans Smörgåsbord - en buffé av spridda tankar

Mitt hem är min borg.

Kategori: Följetonger

Man borde flytta hemifrån, bara att det vore väldigt skoj att ha en egen lägenhet att kunna fylla med saker. Och med saker, då syftar jag på alla de saker jag hittar på blocket när jag söker på Bortskänkes.

Jag lovar, när jag flyttar hemifrån, då kommer jag ta en bil (troligen mina föräldrars) och hyra en släpkärra, och åka runt i Stockholm för att samla in alla fina saker folk inte vill ha.
Pianon till exempel, skänks ofta bort. Och soffor. Och TV-apparater.


De här sofforna var väl fina? Riktigt hemtrevliga och gulliga. Eller nåt i den stilen. Skulle lätt kunna ha dem i ett studentkyffe.

Och så ett piano. Vem säger nej till ett piano. Och titta bara, det har dessutom finfina ljusstakar i kanterna.


Oooh, jag ser framför mig, hur man sitter i sin jättetrånga lilla etta, fylld med saker man egentligen inte behöver, mitt i natten och spelar Chopin-stycken i ljuset från enbart långa gulnade vaxljus.
Jag måste lära mig spela klassiskt piano. Det är det som är förutsättningen för att den här drömmen ska gå i uppfyllelse. Så. Jag har några år på mig innan det är dags.

Jag längtar redan.