Hjärnans Smörgåsbord - en buffé av spridda tankar

Jojo

Kategori: Saker som händer

Helgen i Stockholm var skön och gav mersmak. Och vet ni vad som är så bra med det? Jag ska upp dit igen imorgon!
Jag är nere i Lund nu måndag-tisdag för att kunna gå på brassbandsrepet och vara med på kursstarten till retoriken. Dock blev repet inställt och kursen är jag ju inte antagen till, så det blev lite oklart.
Men jag planerar att crascha kursstarten och mygla till mig en plats ändå, värt ett försök nu när jag ändå åkt ner hit för den sakens skull tänker jag mig. 
 
Tågresan ner idag var smått fantastisk. Jag hamnade bredvid en väldigt trevlig pensionär att prata med och framför oss satt en barnfamilj med två föräldrar och två barn på 2 och 5 år. Oerhört roliga och nyfikna barn som hela tiden kikade bak på oss och gjorde försök att klättra över. Efter ett tag var jag involverad i en underbar lek där de var leoparder och lejon som skulle skrämma mig. Själv blev jag tilldelad rollen som en hallon-loppa som kan förvandla mig till en tall. Hur genialiskt är inte det?
Vi klättrade över sätena, kröp på golvet och flög i luften och förde alldeles lagom mycket glatt oväsen. 
 
Barn är bäst.
 
För att gestalta mina frekventa tågresor nu får ni denna bild. En fin detalj på Snälltåget. Förvisso åkte jag inte Snälltåg just idag men man kan ju inte få allt. 
 

 
Kommentera inlägget här: