Hjärnans Smörgåsbord - en buffé av spridda tankar

Blandat pladder om den gångna veckan

Kategori: Saker som händer

Hejsan hoppsan!
Vad har nu hänt sedan sist?
 
Jag fick en plats på retorik-kursen till slut, det känns väldigt roligt. Lektionerna är bara en gång i veckan, så det är mycket lugnt. Jag gillar kursen hittills! Första uppgiften var att skriva en fabel, så jag skrev en om  Gräshoppan och Ekorren. De köpte var sin flaska saft på marknaden, den ena drack upp den med sina vänner direkt och den andra valde att spara den till ett alldeles perfekt tillfälle. Vad fick det för konsekvenser? Om någon vill läsa den är det bara att säga till!
 
Jag har även till slut tagit tag i att gå och ge blod. Det var en väldigt odramatisk upplevelse måste jag säga. Jag fick ligga där i knappt 10 minuter med en nål i armen, fick en reflexväst som gåva och fick åka hem igen. Jättebra att det är så smidigt verkligen! Jag blev rejält loj och trött efteråt, men det var kanske inte så förvånande. 
Så jag kan verkligen rekommendera alla som har möjlighet att ge blod. Det var mycket lätt och smidigt, och det är verkligen en stor insats för sjukvården och alla människor som på grund av sjukdomar eller olyckor är beroende av extra blod. Heja heja, klackspark!
 
Dagens sista händelsebeskrivning tar vi från dagen idag. En så musikfylld dag har jag inte haft på länge. Det var för det första rep med brassbandet, följt av en spelning på en gudstjänst. Men dessutom var det dags för provspleningen till blåslandslaget. I år hade jag fått för mig att jag skulle söka på både valthorn, kornett och trumpet, vilket jag alltså gjorde. Jag vet inte om jag skulle rekommendera det dock, för det var verkligen ganska splittrat. Svårare att fokusera förberedelserna och självklart rent tekniskt mer påfrestande att ställa om mellan dem ideligen istället för att välja ett. 
Men det kändes kul! Inte skulle jag kunna välja bort ett av mina små kära instrumentbarn? 
 
Kommentera inlägget här: