Hjärnans Smörgåsbord - en buffé av spridda tankar

Slutrapport

Kategori: Saker som händer

Kort slutuppdatering. Nu är slussarna stängda och antagning.se har låst anmälningarna. Min höst är nu i systemets händer. Om det blir så som jag valde i första hand kommer jag att läsa Etnologi: Kulturanalys med etnologisk inriktning 30hp och Ekonomi, redovisning och analys - distans/nät 15hp. 
 
För att förklara ekonomikursen. Jag har insett och fått förklarat för mig vilken stor nytta en har av att ha läst ekonomi om en vill jobba som projektledare eller producent. Ju mer jag tittat på det, desto mer intresserad av innehållet har jag också blivit. Men eftersom jag inte läste Matte C på gymnasiet (det fick inte plats bland all jazzensemble och blåsorkester...) är jag inte behörig att läsa grundkursen i ekonomi i Lund. Däremot får jag läsa Uppsalas distanskurser! Jag vill dock inte läsa enbart på distans, för jag vill ju få träffa folk. Därav valet att läsa 150 % i höst. 
Det känns även som att jag lurar systemet, för fortsättningskursen i ekonomi i Lund kräver inte Matte C, bara att en läst grundkursen. Så kanske blir jag behörig till att läsa fortsättningskursen på plats när jag är klar med grundkursen på distans! Jag känner mig så finurlig. 
 
Det blev inte ens kort nu. Tror nog jag måste lägga in en bild för att kompensera. Så här såg det ut när jag och min trevliga kamera umgicks förra månaden.
 
 
Sov så gott!
 
Kommentera inlägget här: