Hjärnans Smörgåsbord - en buffé av spridda tankar

Hagel och annat najs

Kategori: Saker som händer

Halloj!
 
Så här års blir jag alltid väldigt förundrad över faktumet att en fjärdedel av det nya året redan gått. Schlurp sa det bara, och så var det april. 
Lika förundrad är jag över att det bara är två månader kvar till sommaren. Den långa långa sommaren. Sommaren är längre än vad det är kvar till den! Jätteknasigt.
 
I går på påskafton gick jag en promenad i hagelblåsten. Att gå ut på en stor grässlätt, ha vinden blåsandes rakt igenom jackan, piskas av hagelkornen i ansiktet - då känner jag att jag lever.
Tänk att få leva i en hagelstorm. 
 
Det vore ju ärligt talat jättejobbigt. Men under en stund är det den bästa platsen på jorden. Och plötsligt så dyker den här upp framför fötterna:
 
 
Ibland är en liten liten knopp på en lerig gräsmatta mitt i hagelblåsten just precis vad som behövs för att vända självömkande ensamhet till hoppfull tillförsikt om att allt löser sig. Så enkelt bah är det.
 
We rule the world, baby.
 
Kommentera inlägget här: