Hjärnans Smörgåsbord - en buffé av spridda tankar

Små äventyr som Erikshjälpen-volontär

Kategori: Saker som händer

Hela den här dagen tillbringades i Erikshjälpen pop upp-butik på Malmö centralstation. Det var ett samarbete mellan Erikshjälpen, Individuell Människohjälp och Röda Korset, till förmån för Världens Barn. Vi sålde massvis av kläder, skor, väskor och fairtrademärkta varor! SVT var där och filmade för Världens barn-galan och det var utauktionering och försäljning av kläder som kändisar ägt. 
Det hela var stort och maffigt! Så här såg en överblick över den tillfälliga affären ut: 


Att jag var med alls var något slumpartat. Jag hängde på min chef i(går) morse, och ingen hade sagt att jag skulle vara svartklädd så jag fick med hjälp av entusiastiska butiksvänner snabbekipera mig i hemmabutiken. 
Jag borde ju visa en bild på det, men både jag, mina chefer och de andra anställda i hemmabutiken var överens om att jag hade påtagliga likheter med en hästjockey.

Nu ska jag låta mina extremt trötta fötter övertala resten av mig att det är dags att sova.