Hjärnans Smörgåsbord - en buffé av spridda tankar

Ikappskrivning

Kategori: Saker som händer

Det tuffar på med en jämn inaktivitet här på bloggen!

Nu har jag bott här i Lund i snart sex veckor. För att ge en bild av vad jag sysslar med här, tänkte jag (inspirerat av min vän Louise blogg) göra några nedslag i punktform över min Lundatid. Och likt henne ska jag också rikta ett tack till er som fortfarande hittar hit ibland, det är väldigt trevligt av er :)

- 23:e augusti
Jag tar tåget ner, flyttar ihop med kära Hanna och inser att mitt rum är större än vad jag kan fylla ut med sakerna jag har med mig. Allt känns spännande och läskigt. Dagarna efter har jag mer fritid än jag haft på hur länge som helst och jag promenerar och cyklar runt hela dagarna.

- 1:a september
Min kurs i Entreprenörskap och Projektledning börjar. Jag inser att min bild av att den skulle innehålla ledarskap och liknande jag sysslat med tidigare, inte alls stämmer. Det här är en kurs i att etablera företag.

- 2:a september
Jag börjar jobba som volontär på Erikshjälpens second hand-butik. Det känns toppen att ha en meningsfull sysselsättning, träffa människor och dessutom få en kassaerfarenhet att skriva på CV:t.

- 4:e september
Ellen kommer på långbesök och all oklar tom tid får en mening.

- 15:e september
Efter ett rep och en konsert med Malmö brassband blir det alltmer tydligt hur extremt bra jag trivs där och hur viktigt det sammanhanget blivit för mig på väldigt kort tid. Jag vet inte när jag haft så roligt i en orkester! Malmö Brassband blir hädanefter varje veckas självklara höjdpunkt.
 
- 19:e oktober
David kommer ner från Stockholm! En lång och fin helg följer. 
 
- 24:e september
Jag får jobb!! Det kommer dröja några veckor innan jag börjar, men all jobbvånda och stress över avsaknad av inkomst kan lämnas bakom mig - så snart jag börjat vill säga. 
 
- 25:e september
Jag fyller 20 år och i samband med det kommer min familj och hälsar på. Vi går på skördemarknad och köper världens största bästa squash!! 
 
 
Och så är vi framme vid dagens datum.
Jag trivs allt mer här i Lund. Att upptäcka en ny stad är väldigt spännande och roligt. Det känns som att jag utvecklar min självständighet också, genom att flytta till en plats och sammanhang där det inte är så mycket ordnat i förväg (i motsats till att gå på en folkis). Jag vet inte hur länge jag kommer att vara här i Lund, det kan vara allt mellan ett år och resten av livet. 
Det känns också bra.
 
Välkomna tillbaka för att (så småningom) fortsätta läsa om mig och min nya tillvaro (och min squash?)!
Kommentera inlägget här: